الأربعاء، 12 نوفمبر 2008

الصين قادمه!!!


الصين؟؟ و ما أدراك ما الصين!!! طغيان كامل و شامل يسيطر علينا من كل اتجاه, كل حاجة حواليك Made in China

يعنى هنروح منها فين مش عارفة؟؟؟

طيب جربتوا الاكل الصينى؟؟ اكيد أه,, شفتوا جماله؟؟ الصراحة انا بحب اطبخه لسبب وجيه جدا , خفيف جدا و بنقوم من على الاكل و كأننا ماكلناش حاجة,, و كمان سهل جدا سواء طبخناه فى الووك الصينى او بطريقتى الجديدة!!

أنا اشتريت اختراع رهيييييب!!! مقلاة البطاطس اللى بتقلى كيلو بطاطس ب ملعقة زيت واحدة تصوروا ؟؟؟ انا اشتريتها و انا كلى ثقة فى الشركة المنتجة بس ماكنتش مصدقة لحد ما جربت , حاجة زى السحر , طبعا كان مهم بالنسبة لى جدا هذا الاختراع لأن عندى حساسية و بتعب جدا من القلى علشان كده كنت بتجنب اقلى خالص,, بس فى نفس الوقت بنحن للبطاطس المقليه.

المهم انا طبخت الاكلة الصينى دى بالماكينة الجديدة و قدمت الطبق مع نودلز الارز الصينى و كانت حلوة اوى.

انا الاول حمرت اللحمة البتلو مع نص ملعقة زيت و بدأت اضيف لها البصل و التوم و الجنزبيل و الصويا صوص و الطماطم و فى الاخر اضفت الافوكادو و كله اتحمر مع بعضه و قدمته مع النودلز.

و كانت اكله فعلا حلوة و خفيفة.

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

تسلم ايدك يا شوشووووو
اللحمه شكلها يجنن

sara يقول...

ما شاء الله , سلمت يداكِ شهيرة بانتظار جديدك دائماً...بانتظارك
و أبارك لك افتتاح بيتك الجديد بلغتنا الغالية اللغة العربية أسأل اللع لك دوام الصحة و العافية و السعادة في الدنيا والآخرة

ممكن كمان تعجبك المواضيع دى...يالا بينا ...

Related Posts with Thumbnails